رژیـم کتوژنیک



رژیم کتوژنیک معمولاً مصرف کل کربوهیدرات را به کمتر از 50 گرم در روز کاهش می دهد - کمتر از مقدار موجود در یک شیرینی ساده متوسط - و می تواند تا 20 گرم در روز باشد. به طور کلی، منابع کتوژنیک محبوب به طور متوسط ​​70-80٪ چربی از کل کالری روزانه، 5-10٪ کربوهیدرات و 10-20٪ پروتئین را پیشنهاد می کنند. 


Discover more

8

تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر بیماری‌های قلبی عروقی چیست؟

یکی از بالاترین دلایل مرگ و میر در سراسر جهان بیماری‌های قلبی عروقی است.  نتیجه یک مطالعه منتشر شده در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژیک ملی آمریکا نشان  می‌دهد رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات چندوجهی بر پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی دارد. این مطالعه ادعا کرده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات موثری بر چربی خون داشته، ضد تورم است و منجر به محافظت از قلب  می‌شود.   بر اساس ادعای این مطالعه، رژیم غذایی کتوژنیک، در مقایسه با شیوه‌های متعارف  تغذیه،  برای جلوگیری و یا درمان بیماری‌های قلبی عروقی مفیدتر است. همچنین این رژیم غذایی بر کاهش فشار خون که از عوامل مهم در بیماری‌های قلبی عروقی است،  تاثیر مثبت می‌گذارد. 

آواتار
رها کردن
1 پاسخ
3
آواتار
زهرا کریمی
Best Answer

رژیم غذایی روزانه عادی می‌تواند تاثیرات مخربی بر فشار و چربی خون بگذارد، اما رژیم غذایی کتوژنیک، تحت نظر متخصص تغذیه، تاثیرات موثری  بر کنترل مواد غذایی دریافتی می‌گذارد و امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را  محدود می‌کند. 

آواتار
رها کردن