سن متابولیک بدن (Metabolic Age)

سن متابولیک شما متفاوت از سن تقویمی شما است. سن متابولیک  شما را از توانایی بدنتان برای متابولیسم  (سوخت و ساز) و فرآیند انجام آن آگاه می‌کند. 

 شاخص  BMR میزان متابولیسم پایه شما است که متابولیسم بدنتان را با میانگین گروه سنی شما مقایسه می‌کند. اگر سن متابولیک شما بالاتر از سن واقعی شما باشد، می‌تواند نشان دهنده این باشد که متابولیسم شما به اندازه کافی  کارآمد نیست. شما می‌توانید این را با مقیاسه و تجزیه و تحلیل بدن بررسی کنید.  همچنین با ورزش بیشتر می‌توانید رشد عضلانی خود را بهبود ببخشید که به نفع BMR شما خواهد بود. این را در نظر بگیرید که معاینه منظم برای درک عمیق‌تر از نرخ متابولیک  ضروری است.

حتی زمانی که در حال استراحت هستید، بدن شما از انرژی برای عملکرد موثر استفاده می کند.  برای مثال، بدن شما باعث می شود که قلب شما خون را از طریق رگ‌هایتان پمپاژ کند. همچنین یک نمونه دیگر معده شما است. معده  همچنان در حال هضم غذایی است که به تازگی خورده‌اید. این فرآیند بیشتر به عنوان نرخ متابولیک پایه شما شناخته می شود. 

بدن شما تقریباً 70 درصد از کالری‌ها را برای عملکرد مؤثر مصرف می‌کند. کالری نیز اولین معیاری است که افراد هنگام کاهش وزن به آن توجه می‌کنند. در اینجا BMR شما می‌تواند وارد بازی شود! افزایش توده عضلانی به  BMR شما کمک می‌کند. با به دست آوردن عضلات بیشتر، تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید افزایش پیدا می‌کند.در کنار این، توده عضلانی بیشتری خواهید ساخت. بعد از آن، توده عضلانی بیشتری خواهید ساخت. این بدان معنی است که شما برای حفظ تناسب اندام و سلامت بدن خودباید مراقب میزان کالری مصرفی خود باشید. 

پایان/

سن متابولیک بدن (Metabolic Age)
علی عبداللهی 14 اکتبر 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
توده چربی بدن
تعیین سطح سلامت فرد