شاخص‌های سلامت در سامسونگ اسمارت واچ 6

galaxy-watch6

سلامت جسمی به معنای توانمند بودن بدن برای فعالیت روزانه و حفظ انرژی برای موارد اضطراری و دوری از بیماری‌ها و تناسب کلی جسمی است. برخی از شاخص های سلامتی به شرح زیر هستند:

بیشتر بخوانید : سلامتی

اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون (SpO2)

اکسیژن را باید اولین غذای بدن انسان دانست که بدون آن زندگی فرد در عرض چندین دقیقه یا حتی ثانیه به اتمام می‎رسد. اما سطح اکسیژن خون به خودی خود پارامتری است که نشان می‎‌‌‌دهد وضعیت تنفس و سلامتی فرد به چه صورت است. به زبان ساده بیان‌کننده سطح اشباع اکسیژن در خون است. ​

بیشتر بخوانید : اکسیژن خون

اندازه‌گیری ضربان و نوار قلب

تغییر در ضربان قلب را باید اولین علامت بسیاری از بیماری‌ها دانست. شاید این مهمترین دلیلی باشد که بسیاری از پزشکان با مشاهده بیمار خود اقدام به سنجش نحوه تپش قلب او گرفته یا درخواست نوار قلب می‎دهند. همراه کردن سنجش ضربان قلب کاربر با سطح اشباع اکسیژن خون می‌تواند نتیجه‌‎ای مناسب در تشخیص بیماری‌‎ها از جمله کرونا داشته باشد.

بیشتر بخوانید : ضربان و نوار قلب

اندازه گیری تب و دمای پوست

 این ویژگی به هنگام فعالیت غیر عادی یا ابتلا به بسیاری از بیماری‌‎ها تغییر کرده و می‌تواند علامتی مشهود بر آن باشد. بسیاری از بیماری‎‌‌های بدن انسان با پدیده‎‌ای آشنا به نام «تب» همراه هستند. شناسایی سریع تب می‌تواند کمک‌های پزشکی مهمی را برای پیشگیری از بسیاری از خطرات نتیجه دهد.

بیشتر بخوانید : تب و دمای پوست

اندازه ‎گیری سطح استرس

با ترکیب پارامترهای سلامتی مختلفی مانند نوار قلب، شدت ضربان قلب و … می‎توان سطح استرس فرد را به صورت داده‌‎ای مشخص ارائه نمود. آگاهی از سطح استرس در شرایط مختلف می‌‎تواند کمک حال مناسبی برای فرد باشد.

بیشتر بخوانید : استرس

پایش سطح کیفی خواب

سنجش کیفیت خواب کاربر با استفاده از مجموعه داده‌‎های سلامتی ویژه صورت می‌گیرد. این معیار به فرد می‌گوید در هر ساعت از دوره خواب خود چه وضعیتی داشته است.

بیشتر بخوانید : خواب

آگاهی از وضعیت بدن‌ با استفاده از قابلیت آنالیز Bioelectrical Impedance (BIA)


حسگر آنالیز  Bioelectrical Impedance(BIA)، که معمولاً در ترازوهای هوشمند دیده می‌شود، می‌تواند ترکیب ‌بدنی‌تان، از قبیل عضله اسکلتی یا چربی بدنی، را اندازه‌گیری کند. این حسگر جریان‌های خفیفی را به بدن ارسال می‌کند تا میزان عضله، چربی، و آب موجود در بدن را اندازه‌گیری کند. هرچند این جریان برای انسان‌ها ضرری ندارد ولی اگر باردار هستید، توصیه میشود از قابلیت اندازه‌گیری ترکیب بدنی استفاده نکنید.

Galaxy watch نسل چهارم به بعد می‌توانند وضعیت فعلی بدن‌تان را با یک ‌بار لمس و طی ۱۵ ثانیه بررسی کند.

بیشتر بخوانید : آنالیز بدن  Bioelectrical Impedance Analysis



علی جعفری 12 اکتبر 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
نرخ متابولیک پایه بدن(BMR)
نرخ متابولیک بدن