توده عضلانی

تعیین سطح سلامت فرد

وزن پیش بینی شده عضله در بدن شما

Muscle mass شامل ماهیچه های اسکلتی، ماهیچه های صاف (مانند ماهیچه های قلب و گوارش) و آب موجود در عضلات شماست. ماهیچه ها به عنوان موتور برای مصرف انرژی شما عمل می کنند. با افزایش توده عضلانی، سرعت سوزاندن انرژی (کالری) افزایش می یابد. این سرعت متابولیسم پایه (BMR) شما را افزایش می دهد و به کاهش چربی اضافی بدن کمک می کند. و این است که به روشی سالم وزن کم می کنید. توده عضلانی بالا می تواند خطر ابتلا به دیابت را در بزرگسالی کاهش دهد.  توده عضلانی اسکلتی بیشتر به معنای مکان های گیرنده انسولین بیشتر است که به جذب و تنظیم گلوکز (قند) رسوب شده در جریان خون پس از خوردن غذا کمک می کند. 80 درصد جذب گلوکز در ماهیچه های اسکلتی انجام می شود. هرچه توده عضلانی اسکلتی بیشتر باشد، تنظیم سطح انسولین و کاهش چربی اضافی برای بدن آسان تر است . در سالمندان، توده عضلانی به ویژه برای حفظ تحرک، حمایت از مفاصل و حفظ تعادل مهم است، در نتیجه به کاهش خطر سقوط و شکستگی کمک می کند. توده عضلانی خوب یا زیاد، شاخص مهمی از طول عمر است.

روش های اندازه گیری توده عضلانی بدن

توده عضلانی اندازه ماهیچه های شما است . که شامل موارد زیر است  :

  • عضله اسکلتی
  • عضله صاف
  • ماهیچه قلب

با این حال ، وقتی مردم در مورد توده عضلانی صحبت می کنند ، معمولاً منظورشان عضله اسکلتی است .این نوع ماهیچه برای تحرک ، تعادل و قدرت مهم است که نشانه عملکرد فیزیکی است ، به همین دلیل است که همیشه به ما می گویند عضله بسازید .اگر توده عضلانی پایینی دارید ، این بدان معناست که از نظر سن و جنسیت ماهیچه ای کمتر از حد متوسط دارید . اگر توده عضلانی بالایی دارید ، عضلات شما نسبت به افراد هم جنس و هم سن شما بیشتر از حد متوسط است .بسته به ترکیب بدنی ( body composition ) ، شما می توانید توده عضلانی کم یا زیاد همراه با با چربی کم یا زیاد داشته باشید .اندازه گیری توده عضلانی دشوار است . همچنین به عوامل زیادی از جمله قد ، قومیت و سطح تناسب اندام افراد بستگی دارد .نمودارهای زیر بر اساس این مطالعه جمع آوری شده است . در حالی که تحقیقات جدید ضروری است ، این داده ها به شما در مورد محاسبه درصد توده عضلانی برای گروه های سنی مختلف ایده می دهد .

میانگین درصد توده عضلانی برای مردان

 درصد توده عضلانی  سن
40-4418-35
36-4036-55
32-3556-75
< 3176-85

 

میانگین درصد توده عضلانی برای زنان

 درصد توده عضلانی  سن
31-3318-35
29-3136-55
27-3056-75
< 2676-85


درصد توده عضلانی چگونه محاسبه می شود ؟

تعیین درصد دقیق توده عضلانی بدون فناوری گران قیمت ممکن نیست .ماشین حساب ها ، فرمول ها و مقیاس هایی وجود دارند که ادعا می کنند عضلات را اندازه گیری می کنند ، اما صحت این گزینه ها هنوز ثابت نشده است .در این قسمت یاد می گیرید چگونه میزان عضلات و توده بدون چربی بدن خود را اندازه گیری کنید :

برای محاسبه توده عضلانی ابتدا درصد چربی بدن خود را اندازه گیری کنید

یکی از راههای تعیین درصد توده بدون چربی استفاده از درصد چربی بدن است .برای بدست آوردن درصد چربی بدن خود ، خود را با ترازوهای هوشمند که درصد چربی بدن را می سنجند وزن کنید .این ترازوها با استفاده از مقاومت بیوالکتریکی و ارسال جریان الکتریکی به بدن شما میزان چربی بدنتان را محاسبه می کنند . از آنجا که بافت چربی الکتریسیته کمتری را نسبت به بافت ماهیچه ای هدایت می کند ، این ترازوها می توانند میزان چربی بدن شما را اندازه گیری کنند .

همچنین شما باید قد ، وزن ، جنسیت و سن خود را وارد کنید . مقایسه این داده ها به همراه جریان الکتریکی برای تخمین درصد چربی بدن شما استفاده می شود .برای بدست آوردن درصد توده بدون چربی بدن خود می توانید این عدد را از 100 کم کنید . به عنوان مثال ، یک فرد دارای 30 درصد چربی بدن 70 درصد توده بدنی بدون چربی دارد.

اما به یاد داشته باشید ، عضلات شما تنها یک قسمت از توده بدون چربی بدن شما است . علاوه بر این ، مقیاس های چربی بدن همیشه دقیق نیستند و در این روش تنها درصدها برآورد شده است .

توده عضلانی
علی عبداللهی 12 اکتبر 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
چربی احشایی
visceral fat