فواید ورزش در خانه

امروزه به دلیل تحولات صورت گرفته در زمینه‌ی تمرینات ورزشی، انجام این کار در خانه بسیار آسان و مقرون به صرفه شده است. طبق تحقیقات انجام شده اکثر افراد ترجیح می‌دهند به جای رفتن به باشگاه ورزشی در خانه به انجام تمرینات بپردازند. راه رفتن به سمت اتاق خواب، پذیرایی، زیر زمین یا پارکینگ خانه بسیار راحت‌تر از 10 دقیقه رانندگی برای رسیدن به باشگاه است، در ضمن مجبور نیستید کودک خود را به دیگری بسپارید و یا کارهای منزل را ناتمام بگذارید. این موضوع باعث می‌شود تمرینات خود را به طور مداوم انجام دهید و آنها را رها نکنید.

گاهی ممکن است تنها 10 تا 20 دقیقه در روز برای انجام تمرینات ورزشی وقت داشته باشید، بنابراین ورزش در خانه به شما کمک می‌کند، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. لازم نیست زمان زیادی را صرف انجام حرکات ورزشی در خانه کنید. حداقل ده دقیقه تمرین در روز می‌تواند شما را به اهداف مرتبط با سلامت‌تان نزدیک کند. فقط باید مطمئن شوید که مجموع زمان تمرین شما در طول هفته به اندازه‌ی 40 تا 60 دقیقه ایروبیک متوسط و یا 75 دقیقه فعالیت ایروبیک شدید است.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای رسیدن به استقامت و قدرت بدنی موردنظر خود باید به تدریج وزن، تناوب و تعداد تمرینات خود را افزایش دهید که انجام این کار در خانه چندان هم آسان نیست. بسیاری از افراد در خانه فضای کافی و مناسبی برای قرار دادن دستگاه‌های ورزشی، که می‌توانند باشگاه را برای آنها شبیه‌سازی کنند، ندارند، اما می‌توانند از تجهیزات بسیار ساده‌‍ای مانند یک کش معمولی برای انجام حرکات ورزشی در خانه استفاده کنند. ورزش در خانه باعث بهبود سلامت و تناسب اندام شما شده و نیازی به داشتن تجهیزات و زمان زیادی نیز ندارد. حداقل ده دقیقه تمرین در روز می‌تواند شما را در مسیر سلامتی و تندرستی قرار دهد.


فواید ورزش در خانه
معصومه نادری 17 فوریهٔ 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
تاثیر ورزش های رزمی بر تناسب اندام