دستگاه    TANITA

اندازه گیری پارامترهای سلامت

,   TANITA     یک  آنالیز    ترکیب بدن است که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری BIA نقشه جامعی از وضعیت بدنی شما ارائه می دهد.   به این معنی که در عرض 15 ثانیه ترازو از قسمت های مختلف بدن شما اندازه گیری می کند، یعنی هر دو بازو، هر دو پا و بالاتنه شما.Tanita  همچنین تخمین بسیار دقیقی از کالری دریافتی روزانه شما ارائه می دهد.  و به شما می گوید که روزانه چه مقدار کالری می توانید برای حفظ وزن فعلی خود دریافت کنید. همچنین فعالیت های روزانه ای را که به طور متوسط انجام می دهید در نظر می گیرد. مدل   BC-601   و مدل   ‌BC-602    و   مدل   BC-613  توسط نرم افزار ما پشتیبانی میشود . 

چه چیزی TANITA را خاص می کند؟
اندازه گیری های روشنگر، نوآورانه و منحصر به فرد بر اساس تکنولوژی ژاپنی با کیفیت بالا و قابل اعتماد.  TANITA اکنون بیش از 70 سال تجربه دارد.
TANITA اولین شرکتی در جهان بوده که بینش های بهداشتی جدیدی را ارائه داده است. و  در تجزیه و تحلیل چربی بدن پیشگام بوده است ، اندازه گیری های جدید منحصر به فرد را توسعه داده و فناوری BIA را در دسترس همه قرار داده اند . شاخص سارکوپنی، اندازه گیری کیفیت عضله و تعیین سن متابولیک، همه آنها را در دستگاه  TANITA میتوانید محاسبه کنید  . 
فناوری   TANITA     BIA  برای همه قابل دسترس و قابل استفاده است. از کودکان تا افراد 80 ساله، از دونده تا شناگر، از لاغر تا عضلانی و از مربیان شخصی تا پزشکان.

پارامترهای که توسط دستگاه  TANITA    اندازه گیری میشود شامل پارامترهای زیر میباشد :  

Body weight 

این پارامتر وزن کل بدن میباشد و توسط دستگاه محاسبه شده و در تمام گزارشات سلامت بدن مورد است قرار میگیرد .

Fat Weight

این پارامتر درصد چربی بدن میباشد که توسط دستگاه محاسبه شده و برای محاسبه وزن چربی باید این درصد را نسبت به وزن کل بدن محاسبه کرده تا وزن چربی بدن بدست آید . این پارامتر یکی از مهمترین پارامترهای اندازه گیری سلامت بدن میباشد زیرا سلامت بدن بستگی زیادی به میزان چربی بدن فرد دارد یکی از عوامل مهم بیماری ها چربی بدن میباشد .

 ​Fat free mass(FFM) 

این پارامتر از تفریق دوپارامتر body weight   و fat mass  بدست می آید و در واقع وزن بدن بدون محاسبه چربی بدن است که برای محاسبه وزن عضله بدن کاربرد دارد .


Muscle Mass

این پارامتر  وزن عضله بدن فرد مورد آزمایش میباشد در بررسی سلامت بدن مهم میباشد و ورزشکاران بر اساس این پارامتر میتوان میزان عضلات بدنشان را بعد از هر دوره آزمایش تشخیص داده و نسبت به آن میزان ورزش خودراتغییر دهند .

Bone Mass 

وزن توده استخوانی بدن میباشد . که یه مقدار ثابت میباشد از این مقدار برای محاسبه بقیه پارامترها استفاده میشود .


BMI

شاخص توده بدنی یا بی‌ام‌آی (به انگلیسی: body mass index، مخفف BMI) سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد یک فرد است. در واقع این سنجش میزان چاقی را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه ابزاری مناسب است تا سلامت وزن فرد با توجه به قدش تخمین زده شود.

SMM

شامل تمام ماهیچه هایی است که به طور مکانیکی استخوان ها را برای ایجاد حرکت می کشند. شامل عضلات قلب یا عضلات صاف نمی شود. این پارامتر نیز توسط دستگاه محاسبه شده و معیاری برای سنجش عضلات استخوانی بدن بوده که برای ورزشکاران کاربرد زیادی دارد و در محاسبه سلامت فرد مورد آزمایش کاربرد دارد .​


TBW

میزان آب بدن است که بر اساس درصد وزن بدن میباشد که باید آن را تبدیل به کیلوگرم کرد. 60 درصد بدن انسان حاوی آب است . این پارامتر مقدار کل آب در بدن است که به صورت درصدی از وزن کل بدن بیان میشود.تقریبا تمام سلولهای بدن دارای آب هستند .وزن کل بدن شما می تواند 45 تا 65 درصد آب باشد.


BMR

نرخ متابولیک پایه (BMR) حداقل سطح انرژی یا کالری  مورد نیاز روزانه بدن شما در هنگام استراحت است تا اندام های تنفسی و گردش خون، سیستم عصبی، کبد، کلیه ها و سایر اندام ها به طور موثر کار کنند. دستگاه این پارامتر را محاسبه کرده و پارامتر مهمی برای سوخت و ساز بدن و مصرف کالری بدن میباشد کمک بسزایی به کارشناسان تغذیه برای برنامه غذایی فرد مورد آزمایش میکند .

Visceral fat rate

چربی است که در درون شکم یافت می شود.این چربی اندام های حیاتی مانند کبد، پانکراس و کلیه ها را احاطه کرده و از آنها محافظت می کند.چربی شکمی یا چربی احشایی تاثیر به سزایی در سلامتی کلی فرد دارد . این پارامتر توسط دستگاه محاسبه شده و کمک بسیاری در تشخیص میزان چربی بدن به کارشناسان تغذیه و سلامت میکند .

دستگاه    TANITA
علی عبداللهی 21 اکتبر 2023
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
دستگاه آنالیز بدن چیست؟
‌BIA