CoolSculpting چیست و آیا برای کاهش وزن بی خطر است؟

CoolSculpti​ng از دمای بسیار پایین برای هدف ​قرار دادن مناطق خاصی از چربی سرس​خت بدن استفاده می کن​د.

 هر ساله، میلیون ها نفر از رژیم های غذایی شدید پیروی می کنند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند، به این امید که اندام باریک تری داشته باشند.این می‌تواند به دلایل زیادی هدف دشواری باشد، بنابراین جای تعجب نیست که ایده حذف چربی بدن بدون محدود کردن غذا خوردن یا رفتن زیر چاقو، هزاران نفر را هر ساله به cryolipolysis می‌کشاند، که معمولاً با نام تجاری CoolSculpting شناخته می‌شود.
سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) CoolSculpting را برای استفاده در سال 2010 تأیید کرد و در سال 2019 چهارمین روش زیبایی غیرتهاجمی محبوب در ایالات متحده بود. اما در ماه‌های اخیر، یک مکالمه عمومی در مورد ایمنی این روش بسیار زیاد شده است، که تا حد زیادی الهام گرفته شده از زمانی است که مدل کانادایی لیندا اوانجلیستا در اینستاگرام اعلام کرد که یک روش CoolSculpting او را به طور دائم تغییر شکل داده است.
در صحبت با مجله People در فوریه 2022، Evangelista، که حرفه مدلینگ او در دهه 1990 افزایش یافت،  به اشتراک گذاشت که به دنبال این روش دچار hyperplasia متناقض چربی (PAH) شد. با افزایش حجم بافت، ایجاد برآمدگی های محکم در پوست، و کارشناسان بهداشت می گویند که اگرچه این روش به طور کلی کم خطر است، این عارضه جانبی احتمالی یکی از عواملی است که بیماران باید در نظر بگیرند

 CoolSculpting چیست؟

Cryolipolysis  فرآیند استفاده از دمای سرد برای از بین بردن سلول های چربی درست زیر سطح پوست است. 
اگرچه اصطلاح CoolSculpting اغلب برای اشاره به فرآیند Cryolipolysis  استفاده می شود، اما در واقع نام تجاری یک دستگاه پزشکی خاص است که برای دستیابی به Cryolipolysis  استفاده می شود. این روش معمولاً توسط یک پزشک، یک پرستار یا یک دستیار پزشک انجام می شود، اگرچه برخی از متخصصان آبگرم پزشکی نیز می توانند CoolSculpting را انجام دهند. 

عوارض جانبی احتمالی CoolSculpting چیست؟

 CoolSculpting به طور کلی یک روش ایمن و کم خطر است. عوارض جانبی رایج معمولاً خفیف هستند و ممکن است شامل درد یا کاهش حس در ناحیه مورد نظر باشد. برخی از افراد ممکن است در طول عمل احساس ضعف، حالت تهوع یا سرگیجه داشته باشند یا ممکن است بعد از آن دچار کهیر، تورم یا تغییر رنگ دیگری شوند. اما این عوارض جانبی معمولاً در هفته‌های بعد از عمل به خودی خود برطرف می‌شوند.
Matarasso می‌گوید در برخی موارد، این روش ممکن است منجر به پریدگی یا موج‌های نامنظم در پوست شود. اما این یک عارضه جانبی رایج نیست - یک بررسی نشان داد که این اتفاق در 0.14 درصد از روش‌ها رخ داده است.
Matarasso اضافه می‌کند که CoolSculpting می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد، و خاطرنشان می‌کند که فردی که تحت این روش قرار می‌گیرد ممکن است ناامید شود اگر نتایج آن‌طور که انتظار داشت نباشد.

 خلاصه

CoolSculpting یک روش کاهش چربی است که شامل دستگاهی است که از دمای سرد برای از بین بردن سلول های چربی نزدیک سطح پوست استفاده می کند. کارشناسانی که CoolSculpting را انجام می دهند می گویند که نتایج می تواند غیرقابل پیش بینی باشد و گاهی اوقات بیمارانی که تحت این روش قرار می گیرند ناامید می شوند. در موارد نادر، CoolSculpting ممکن است باعث PAH شود، که عارضه جانبی CoolSculpting است که لیندا اوانجلیستا گزارش شده است. PAH به جای کاهش چربی باعث رشد چربی اضافی می شود، اما پزشکان هنوز نمی دانند که چرا این اتفاق برای برخی از بیماران و نه برای برخی دیگر می افتد. کارشناسان توصیه می کنند قبل از انجام این روش با یک پزشک متخصص مشورت کنید.


 



CoolSculpting چیست و آیا برای کاهش وزن بی خطر است؟
ترنم کمالی پناه 18 فوریهٔ 2024
این پست را به اشتراک بگذارید
بایگانی
ورود to leave a comment
فواید ورزش در خانه